Wycieczka do Łodzi - GIMNAZJUM W DZIADOWEJ KŁODZIE

Menu główne:

Wycieczka do Łodzi

Wydarzenia 2017/2018

22 kwietnia razem z uczniami ze szkół podstawowych: z Zespołu Szkół w Dziadowej Kłodzie oraz Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Miłowicach pojechaliśmy na długo planowaną wycieczkę do Łodzi zorganizowaną przez biuro podróży z Kępna.
Głównym celem wycieczki było odwiedzenie niedawno powstałego Planetarium EC1. Budynek Planetarium niegdyś był elektrownią. Sama budowla zrobiła już na nas ogromne wrażenie, a potem było tylko coraz ciekawiej.
Zwiedzanie Planetarium rozpoczęliśmy od projekcji filmu o teorii ewolucji Karola Darwina, ale to nie była zwykła projekcja! Nasze kino było kopułą! Taki rodzaj kina pozwala na dodatkowe przeżycia podczas oglądania filmu. Po zakończeniu projekcji przeszliśmy do innej części budynku, gdzie mogliśmy znaleźć specjalne maszyny, dzięki którym poznaliśmy tajniki nauki. Wszystkie doświadczenia mogliśmy wykonywać samodzielnie.
Najbardziej wyczekiwanym przez nas miejscem było to poświęcone astronautom. Dzięki specjalnej aparaturze mogliśmy poczuć „na własnej skórze”, co to znaczy chodzić po Księżycu czy Marsie. Mogliśmy także sprawdzić swoje możliwości na kosmicznej siłowni, gdzie biegaliśmy na bieżni przyczepieni do pasów. Przeżyliśmy także lot w kosmos dzięki niesamowitym okularom wirtualnej rzeczywistości.
Kompleks, w którym poddawani byliśmy różnym doświadczeniom, był ogromny. Po kilku godzinach spędzonych w tym obiekcie byliśmy bardzo zmęczeni, ale zadowoleni i ubogaceni nowymi doświadczeniami i informacjami, którymi mogliśmy się później podzielić z nauczycielami i kolegami.
Z Planetarium przejechaliśmy do centrum handlowego Manufaktura, aby posilić się i obejrzeć film – bajkę „Piotruś królik”. Wszystkich bardzo zainteresowała, zarówno gimnazjalistów jak i uczniów ze szkół podstawowych. Do domów wróciliśmy bardzo zadowoleni.
Serdecznie dziękujemy naszej Pani dyrektor Renacie Kokot za zorganizowanie wyjazdu, który umożliwił nam poznanie Planetarium EC1 Łódź.

Polecamy wszystkim odwiedzenie tego wyjątkowego miejsca.